Veel bedrijven staan tegenwoordig op een beurs voor een aantal redenen. Ze willen hun naamsbekendheid vergroten, hun diensten promoten of juist in contact komen met hun klanten. Het is dan erg belangrijk dat je een positieve indruk achterlaat bij de potentiële klanten, maar hoe doe je dat?  Het antwoord is simpel. Koffie. Waarom koffie? Denk je aan werk, dan denk je aan koffie. De koffiehoek is een sociale plek op de werkvloer. Het is een plek waar iedereen een praatje met elkaar kan maken en waar ruimte is voor een gesprek met je collega die niet naast je zit. Koffie is niet meer weg te denken op werk. Daarom is een koffiebar huren de perfecte aanvulling bij je beursstand. 

Nederland een koffieland

Wij Nederlanders houden graag van een bakje koffie. Nederlanders blijken een van de grootste koffiedrinkers ter wereld te zijn. Hierdoor staat Nederland ook in de top 5 van grootste koffiedrinkers met een gemiddelde van 8,4 kilo per persoon per jaar met een totale koffieconsumptie van 18,6 miljard koppen onder de Nederlanders. Dat zijn flink wat kopjes. Het klimaat blijkt  invloed te hebben op de mate van koffie drinken. Veel Scandinavische landen staan in de top 5. Finland staat bovenaan met gemiddeld 12 kilo koffie per persoon per jaar. De meest populaire plek om koffie te drinken is naast thuis natuurlijk op de werkvloer. Gratis koffie is heel normaal en de kwaliteit is de afgelopen jaren ook erg omhoog gegaan. Slechte koffie wordt niet meer geaccepteerd onder de werknemers. 

Een Koffiebar huren creëert het perfecte visitekaartje

Als je op werkbezoek gaat komt het bijna nooit voor dat je zonder een kopje koffie te hebben gedronken de deur uitgaat. Dit is dan ook het visitekaartje van een bedrijf. Heb jij een goed kopje koffie gekregen, met echte bonen en wellicht nog de optie voor een cappuccino of espresso? Dan zijn er zeker pluspunten gescoord. Het blijft je natuurlijk ook bij wanneer je een slap bakje koffie krijgt aangeboden. De eerste indruk telt het zwaarst. Professionele koffieautomaten worden daarom steeds populairder. Tevreden werknemers zorgt namelijk voor betere prestaties op de werkvloer. Ook creëert koffie een goede sfeer op het werk en onder de collega’s. Koffie heeft dus alleen maar voordelen. Daarom is het een onmisbare factor op de beurs. Het zorgt voor sfeer, tevreden potentiële klanten en voor een goede eerste indruk.  Al voordat ze daadwerkelijk op bezoek zijn geweest. Beter kan niet toch?